[vc_row type=”in_container” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ width=”1/1″][vc_column_text]

Niet alleen hebben we de afgelopen maand weer een aantal mooie historische races gezien; de circuits die we bezochten zijn stuk voor stuk plekken met een rijke historie. Zo waren we aanwezig op het Donington Historic Festival. Tussen de Eerste en Tweede Wereldoorlog onder andere strijdtoneel van de Silver Arrows voor het Europees Kampioenschap. Even iconisch is het circuit van Brands Hatch, waar het YTCC deelnam aan het Masters Historic Festival. De coureurs waren unaniem enthousiast; al was het maar over de gastvrijheid en behulpzaamheid waarmee ze onthaald werden.

Monaco behoeft eigenlijk geen nadere introductie. Wat een feest om de verschillende plateau’s met Grand Prix cars door de straten te zien én horen razen. Veel bijzondere auto’s, die je zelden ziet racen, waren speciaal voor de Grand Prix de Monaco Historique van stal gehaald.

Het circuit van Spa-Francorchamps wordt door veel coureurs gezien als het mooiste en uitdagendste circuit ter wereld. Peter Auto organiseerde hier al weer voor de achtste keer de Spa Classic. Veel mooie volle startgrids en de introductie van de nieuwe 2.0L Cup, voorbehouden aan vroege short-wheel base Porsche 911’s.

Zonder chauvinistisch te zijn, mogen we Circuit Zandvoort toch ook wel onder de iconische circuits scharen; een uitdagende baan voor coureurs. Hier bezochten we de HARC Historic Zandvoort Trophy waar zowel het NK HTGT, als het NK GTTC én het HARC NK82-90 hun opwachting maakten.

Wellicht niet zo bekend is het circuit van Linas-Montlhéry. Geopend in 1924, lijkt het – met de ovale kombaan – enigszins op het oorspronkelijke circuit in Monza dat rond dezelfde tijd werd gebouwd. Tijdens het Autodrome Heritage Festival kon Randall Lawson zijn volledig gerestaureerde Martini MW02 voor het eerst uittesten en aan het publiek laten zien. Exact in de kleuren en bestickering zoals Bernard Pascal, van wie hij de bolide heeft gekocht, er in 1970 op dit circuit mee reed.

Oftewel… ons nieuwe Retro Racing Magazine zit weer bomvol met verhalen en vooral weer veel foto’s om van te genieten. Veel lees- en kijkplezier!
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row] [vc_row type=”in_container” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ width=”1/1″][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Leave a Reply

error: Content is protected!